АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ

...

Батьки першокласників запитують: "Чи буде запроваджено факультативні заняття з психології для учнів першого класу Нової української школи ?"

МОН України пропонує для учнів першого класу Нової української школи факультативні заняття з психології. Заняття проводяться практичним психологом гімназії. Всі заняття спрямовані на формування і розвиток в першокласників комунікативної компетентності, позитивного ставлення до світу, до себе, до інших, адекватної самооцінки та готовності до взаємодії.

Батьки учнів 8-х класів запитують: "Чи буде продовження нового спецкурсу для учнів 8-х класів?"

МОН України запровадило для учнів 8-х класів продовження нового спецкурсу "Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція". Практичний психолог продовжить заняття в інтерактивній формі, де учні мають можливості краще дізнатися про власні особливості та опанувати навичками спілкування з однолітками.

Батьки учнів 7-х класів запитують: "Який новий спецкурс пропонується для учнів 7-х класів?"

МОН України запропонувало для учнів 7-х класів новий спецкурс: "Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція". Заняття в інтерактивній формі проводить практичний психолог гімназії. На заняттях розглядаються питання: як поважати себе; як навчитися приймати іншого без упереджень та стереотипів; як попередити конфлікт та інші актуальні проблеми.

Батьки школярів запитують: "Які існують методи профілактики комп'ютерної залежності?"

Близько 70% сучасних школярів, відповідаючи на запитання про свої інтереси і захоплення, згадують комп’ютер. Та разом з комп’ютеризацією з’явилися негативні наслідки, які впливають на соціально-психологічне здоров’я дітей і підлітків. Найпоширенішим з них є явище комп’ютерної залежності.

Термін «комп’ютерна залежність» з’явився в 1990 році. Психологи класифікують цю шкідливу звичку, як різновид емоційної залежності, спричиненої технічними засобами. Головний зміст комп’ютерної залежності в тому, що комп’ютер починає керувати людиною. З часом для залежного підлітка стає важливим не результат гри, а процес, у якому втрачається контроль над часом.
Підлітковий вік – це період формування цінностей, розширення соціальних контактів, а залежна дитина обмежує своє коло спілкування комп’ютером. В результаті цього в таких дітей спостерігаються відсутність життєвого досвіду, інфантилізм у вирішенні життєвих питань, труднощі в соціальній адаптації, бідність емоційної сфери, психологічні порушення (зниження гостроти зору, підвищена втомленість, порушення постави тощо), звуження кола інтересів, прагнення створити особистий світ, втеча від реальності.

Перші ознаки комп’ютерної залежності дитини:

  • пропуски шкільних занять через комп’ютерну гру вдома або відвідування комп’ютерного клубу;
  • просиджування біля комп’ютера у нічний час;
  • приймання їжі під час комп’ютерної гри;
  • асоціювання себе з героями комп’ютерних ігор;
  • відсутність інших захоплень, крім комп’ютерних ігор;
  • віддавання переваги комп’ютерним іграм, а не спілкуванню;
  • загальний час, проведений за грою, перевищує час виконання домашніх завдань, прогулянок, спілкування з батьками і однолітками, інших захоплень;
  • дитина не уявляє, чим себе зайняти, коли комп’ютер не працює;
  • конфлікти з батьками та їх шантажування у відповідь на заборону проводити час за комп’ютером.
  • Психологи виділяють такі стадії залежності:
  • Стадія легкого захоплення. Коли людина один чи кілька разів пограла у рольову комп’ютерну гру, вона входить у смак, їй починає подобатися комп’ютерна графіка, звук, сам факт імітації реального життя чи якихось фантастичних сюжетів.
  • Стадія захоплення. Фактором, що свідчить про перехід людини на цю стадію формування залежності, є поява в ієрархії потреб нової потреби — грати в комп’ютерні ігри. Гра в комп’ютерні ігри на цьому етапі має систематичний характер. Якщо людина немає постійного доступу до комп’ютера, можливі досить активні дії з усунення цієї перешкоди.
  • Стадія залежності. Залежність може оформлятися в одній з двох форм: соціалізованій та індивідуалізованій. Соціалізована форма ігрової залежності відрізняється підтримкою соціальних контактів із соціумом (хоча переважно з такими ж ігровими фанатами). Ці гравці люблять грати за допомогою комп’ютерної мережі один з одним. Ця форма залежності менш згубна для психіки, ніж індивідуалізована форма. Людина не відривається від соціуму, не усамітнюється в собі.

Профілактика комп'ютерної залежності у дітей:

  • 1. Привчайте дитину правильно ставитися до комп’ютера, як до технічного пристрою, за допомогою якого можливо отримати знання і навички, а не як до засобу отримання емоцій.
  • 2. Не дозволяйте дитині у віці 3-5 років грати у комп’ютерні ігри.
  • 3. Розробляйте з дитиною правила роботи за комп’ютером: 20 хв. комп’ютерної гри, 30 хв. заняття іншими видами діяльності.
  • 4. Не дозволяйте дитині їсти і пити біля комп’ютера.
  • 5. Не дозволяйте дитині грати в комп’ютерні ігри перед сном.
  • 6. Домовляйтеся з дитиною виконувати ці правила.
  • 7. Обговорюйте з дитиною покарання у разі, якщо дитина порушить домовленість.
  • 8. Коли дитина дотримується ваших вимог, обов’язково скажіть їй про свої почуття радості та задоволення. Таким чином закріплюється бажана поведінка.
  • 9. Не використовуйте комп’ютер як засіб для заохочення дитини. Під час хвороби і вимушеного перебування вдома комп’ютер не повинен стати компенсацією.
  • 10. Допомагайте дитині долати негативні емоції, які завжди присутні в житті кожної людини (розчарування, сум, образа, агресія тощо) і які можуть підштовхнути дитину отримати полегшення за комп’ютерною грою.

БАТЬКИ ПЕРШОКЛАСНИКІВ ЗАПИТУЮТЬ: "Як допомогти дитині швидше адаптуватися?"

Наступні поради психологів допоможуть першокласникам швидше адаптуватися:

Вранці підіймайте дитину спокійно, з усмішкою та лагідним словом. Не згадуйте вчорашні прорахунки, не вживайте образливих слів.

Не підганяйте дитину, розрахувати час – це ваш обов’язок, якщо ж ви із цим не впоралися – провини дитини в цьому немає.

Не посилайте дитину до школи без сніданку: у школі вона багато працює, витрачає сили.

Відправляючи дитину до школи, побажайте їй успіхів.

Забудьте фразу: «Що ти сьогодні отримав?». Зустрічайте дитину спокійно, не сипте на неї тисячу питань, дайте їй розслабитись.

Якщо дитина замкнулася, щось її турбує, не наполягайте на поясненні її стану, хай заспокоїться, тоді вона сама все розкаже.

Зауваження вчителя вислуховуйте не в присутності дитини. Вислухавши, не влаштовуйте сварку. Говоріть із дитиною спокійно.

Після школи дитина повинна 2-3 години відпочити. Найоптимальніший час для виконання завдань з 15 до 17 години.

Не можна виконувати завдання без перерви. Через кожні 15-20 хв. треба відпочивати 10-15 хвилин.

Під час виконання завдань не стійте над дитиною, дайте їй попрацювати самостійно. А коли буде потрібна ваша допомога, то без крику, вживаючи слова «не хвилюйся», «ти все вмієш», «давай поміркуємо разом», «згадай, як пояснював учитель», допоможіть дитині.

При спілкуванні з дитиною не вживайте умовностей : «Якщо ти будеш добре вчитися, то…»

Протягом дня знайдіть півгодини для спілкування з дитиною. У цей час найважливішим повинні бути справи дитини, її біль, її радощі.

У сім’ї має бути єдина тактика спілкування дорослих із дитиною. Не зайвим буде прочитати літературу для батьків, там ви знайдете багато корисного.

Завжди будьте уважними до стану здоров’я дитини.

Знайте, що діти люблять казки, особливо перед сном, або пісню, лагідні слова. Не лінуйтеся зробити це для них.

Кiлькiсть переглядiв: 587