...
• У вихованні дитини необхідно керуватися розумною любов'ю та повагою до дитини.
• Не забувайте, що тільки ви провідники дітей у цей світ, вам необхідно створювати умови для розвитку особистості, а жити вони будуть власним життям.
• Не треба власні амбіції задовольняти за рахунок своїх дітей.
"Щоб не перетворити дитину на склад знань, комору правил та формул, треба вчити їх мислити". (В.Сухомлинський)
• Наші діти будуть кращими, ніж ви, досягнуть більшого, і вашою метою повинна бути допомога, але обирати свій шлях повинні вони, а не ви.
• Виховуйте дитину, як рівню собі - тоді вона буде відстоювати власну думку, поважати інших, буде вільною, талановитою особистістю.
• Основа позитивного виховання - це спілкування. Спілкуйтесь з власною дитиною, намагайтесь бути в курсі їх справ, підтримуйте їх у будь-яких ситуаціях, пояснюйте існування різних точок зору.
• Дайте можливість дитині спробувати себе в різних напрямах творчої діяльності: музика, танці, спорт, художня творчість, пошукова діяльність, захоплення науками тощо, але не дозволяйте кидати почату справу, доки не отримає перших результатів - тільки тоді можна зробити певні висновки.
• Не позбавляйте дитину ігор, забав, казок, створюйте умови для виходу дитячої енергії, рухомості, емоційності.
• Допомагайте дитині в задоволенні основних людських потреб (почуття безпеки, любов, повага до себе та оточуючих), оскільки людина, енергія якої витрачається на загальні проблеми, найменше спроможна досягти висот самовираження.
• Залишайте дитину на самоті й дозволяйте займатися своїми справами.
• Пам'ятайте: "Якщо Ви хочете своїй дитині добра, навчіть її обходитись без Вас".
• Підтримуйте здібності дитини до творчості й проявляйте співчуття до її невдач. Уникайте незадовільної оцінки творчих спроб дитини.
• Будьте терплячими до ідей, поважайте допитливість, питання дитини. Відповідайте на всі запитання навіть якщо вони, виходять за рамки дозволеного.
• Пам 'ятайте, навчати слід не того, що може сама дитина, а того, що вона опановує за допомогою дорослого, показу, підказки.
• Треба заохочувати дитину працювати (навіть обдарованих дітей охоплюють приступи лінощів).
• Спробуйте робити все разом з дітьми, готуйте їх до дорослого життя (наприклад, обід, ремонт, прибирання і особливо відпочинок - разом).
• Пам'ятайте, ми завжди радіємо успіхам наших дітей, але й дітям потрібно пишатися своїми батьками та вчителями.
.• Своєчасно помітьте і розвивайте природні здібності дитини.
• Підтримуйте творчі намагання дитини.
• Проявляйте співчуття до ранніх невдач.
• Уникайте зневажливої оцінки творчих спроб дитини.
• Будьте терплячими до дивовижних, на ваш погляд, ідей, фантазій дитини.
• Поважайте і розвивайте дитячу зацікавленість, запитання, допитливість.
• Довіряйте дитині, надаючи їй можливість самостійно займатись улюбленими справами.
• Допомагайте долати розчарування в процесі творчого пошуку.
• Цінуйте творчу особистість дитини і допомагайте цінувати це в собі.
• Створюйте умови для пізнання дитиною власного "Я".
• Проявляйте симпатію до перших творчих дій, задумів дитини.
• Знаходьте слова підтримки, особливо, коли дитина намагається творити не лише для себе, а і для тих, кого любить.
• Спонукайте власну дитину до нової творчої діяльності.
• Вірте у неповторність, унікальність та самобутність дитячої особистості.