Рекомендації та поради

практичного психолога

та соціального педагога батькам

щодо розвитку обдарованих дітей

...

• У вихованні необхідно керуватися розумною любов'ю, повагою до дитини.

• Не забувайте, що тільки ви провідники дітей у цей світ, вам треба створювати умови для розвитку особистості, а жити вони будуть власним життям.

• Не треба власні амбіції задовольняти за рахунок своїх дітей.

"Щоб не перетворити дитину на склад знань, комору правил та формул, треба вчити їх мислити". (В.Сухомлинський)

• Наші діти будуть кращими, ніж ви, досягнуть більшого, і вашою метою повинна бути допомога, але обирати свій шлях повинні вони, а не ви.

• Виховуйте дитину, як рівню собі - тоді вона буде відстоювати власну думку, поважати інших, буде вільною, талановитою особистістю.

• Основа виховання - це спілкування. Спілкуйтесь із дітьми, намагайтесь бути в курсі їх справ, підтримуйте їх у будь-яких ситуаціях, пояснюйте існування різних точок зору.

• Дайте можливість дитині спробувати себе в різних напрямах творчої діяльності: музика, танці, спорт, художня творчість, пошукова діяльність, захоплення науками тощо, але не дозволяйте кидати почату справу, доки не отримає перших результатів - тільки тоді можна зробити певні висновки.

• Не позбавляйте дитину ігор, забав, казок, створюйте умови для виходу дитячої енергії, рухомості, емоційності.

• Допомагайте дитині в задоволенні основних людських потреб (почуття безпеки, любов, повага до себе та оточуючих), оскільки людина, енергія якої витрачається на загальні проблеми, найменше спроможна досягти висот самовираження.

• Залишайте дитину на самоті й дозволяйте займатися своїми справами.

• Пам'ятайте: "Якщо Ви хочете своїй дитині добра, навчіть її обходитись без Вас".

• Підтримуйте здібності дитини до творчості й проявляйте співчуття до її невдач. Уникайте незадовільної оцінки творчих спроб дитини.

• Будьте терплячими до ідей, поважайте допитливість, питання дитини. Відповідайте на всі запитання навіть якщо вони, виходять за рамки дозволеного.

• Пам 'ятайте, навчати слід не того, що може сама дитина, а того, що вона опановує за допомогою дорослого, показу, підказки.

• Треба заохочувати дитину працювати (навіть обдарованих дітей охоплюють приступи лінощів).

• Спробуйте робити все разом з дітьми, готуйте їх до дорослого життя (наприклад, обід, ремонт, прибирання і особливо відпочинок - разом).

• Пам'ятайте, ми завжди радіємо успіхам наших дітей, але й дітям потрібно пишатися своїми батьками та вчителями.

.• Своєчасно помітьте і розвивайте природні здібності дитини.

• Підтримуйте творчі намагання дитини.

• Проявляйте співчуття до ранніх невдач.

• Уникайте зневажливої оцінки творчих спроб дитини.

• Будьте терплячими до дивовижних, на ваш погляд, ідей, фантазій дитини.

• Поважайте і розвивайте дитячу зацікавленість, запитання, допитливість.

• Довіряйте дитині, надаючи їй можливість самостійно займатись улюбленими справами.

• Допомагайте долати розчарування в процесі творчого пошуку.

• Цінуйте творчу особистість дитини і допомагайте цінувати це в собі.

• Створюйте умови для пізнання дитиною власного "Я".

• Проявляйте симпатію до перших творчих дій, задумів дитини.

• Знаходьте слова підтримки, особливо, коли дитина намагається творити не лише для себе, а і для тих, кого любить.

• Спонукайте дитину до нової творчої діяльності.

• Вірте у неповторність, унікальність та самобутність дитячої особистості.

Кiлькiсть переглядiв: 76