• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Дистанційне навчання

Дистанційна освіта


За останні роки розвиток інформаційних технологій зробив актуальною проблему модернізації системи освіти. Суть такої модернізації найбільше відбилася в концепції дистанційної освіти (ДО), яка, завдяки такому глобальному явищу як Інтернет, охоплює широкі шари суспільства та стає найважливішим фактором його розвитку. Особливого значення така модернізація системи освіти набуває в Україні.

Згідно з деякими дослідженнями, в Україні близько 30% навчальних закладів заявили про те, що вже мають або планують організувати навчання в режимі ДО. Однак найчастіше за цим стоїть звичайна заочна форма навчання. Чим же відрізняється дистанційна освіта від інших видів отримання знань і професії? Насамперед, ДО - це відкрита система навчання, що передбачає активне спілкування між викладачем і студентом за допомогою сучасних технологій та мультимедіа. Така форма навчання дає свободу вибору місця, часу та темпу навчання.

Система ДО має ряд переваг і значно розширює коло потенційних студентів. Одержати освіту дистанційно має можливість молодь, яка не може поєднувати навчання з роботою або проживає у віддаленій від обласних центрів місцевості; військовослужбовці; домогосподарки; керівники; бізнесмени або студенти, що бажають паралельно одержати освіту. Дистанційна форма навчання підходить майже всім, тому що дає можливість гармонійно поєднувати навчання та повсякденне життя.

Варто відзначити, що ДО - доступна можливість одержати освіту за кордоном з мінімальними фінансовими витратами при великому виборі спеціальностей, оскільки більшість ВНЗ Європи та США ввели таку зручну для студентів форму освіти набагато раніше, ніж Україна.

Сучасна освіта вимагає безупинно розширювати своє сприйняття комплексності світу та формування інформаційного суспільства. Для того, щоб знання отримали конкретний зв'язок з діями, необхідно постійно "навчати себе", поповнюючи й розширюючи свою освіту. Саме цю мету й ставить перед собою дистанційна освіта.

Поточний навчальний рік, а саме «непланові канікули» під час карантину, поставив серйозне питання перед організаторами освітнього процесу в розрізі захисту прав старанного учня на оволодіння навчальними програмами в повному об’ємі в умовах скорочення часу, який відводиться на опрацювання матеріалів програми в публічному місці (школі) внаслідок форс-мажорних обставин. Аналіз можливих шляхів рішення проблеми вказує на необхідність впровадження в навчальних закладах систем дистанційного навчання.

Отже, рішення проблеми існує, ним є доповнення традиційної схеми шкільного навчання елементами дистанційного навчання, курси якого існуватимуть паралельно традиційному курсу, доповнюючи його новими формами викладу матеріалу та перевірки знань тих, хто навчається.

Така форма вже практикується рядом навчальних закладів України, щоправда практикують його в основному в закладах ВНЗ, проте і для загальноосвітніх шкіл цей шлях не закритий.

Міністерством освіти і науки затверджено зміни до Положення про дистанційне навчання, яким зокрема, передбачено можливість дистанційного навчання учнів, які проживають на тимчасово окупованій території України.

Згідно з документом, дистанційне навчання відтепер може організовуватися для учнів, які з будь-яких причин не можуть відвідувати навчальні заняття в загальноосвітніх навчальних закладах.

Серед таких причин є стан здоров’я учня, проживання за межею пішохідної доступності до ЗНЗ, надзвичайні ситуації природного або техногенного характеру, воєнний конфлікт, проживання або перебування за кордоном, на тимчасово окупованій території України або у населених пунктах, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження. Також дистанційно зможуть навчатися учні, які за результатами останнього річного оцінювання навчальних досягнень опанували програмовий матеріал відповідного класу на 10, 11 або 12 балів.

Переведення на дистанційну форму навчання здійснюється за письмовою заявою повнолітньої особи або батьків. Для організації дистанційного навчання школи можуть створювати у своєму складі класи або групи з дистанційною формою навчання за погодженням з органом управління освітою.

План заходів

щодо розвитку дистанційної освіти в гімназії

Захід Термін Відповідальній
1 Налагодити чат спілкування з учнями гімназії, що навчаються вдома 2016/2017 н.р. Філатова В.Г.
2 Створити дистанційний курс пробного on-line тестування для учнів що поступають до 5-го классу ІІ семестр 2016/2017 н.р. Балкашина О.Ю.
3 Активно впроваджувати відеоконференції (Skype) в системі навчально- виховної роботі 2016/2017 н.р. Філатова В.Г.
4 Впроваджувати спеціальні навчальні модулі, які можна додати до сучасніх навчальних програм, або використати у процесі позаурочної діяльності учнів у ситемі MOODLE 2016/2017 н.р. Синельникова В.В., Овсяннікова Л.Є.
5 Участь у дистанційному навчальному курсі компании Microsoft „Партнерство у навчанні” учителів ХГ№6 «МГ» 2016 рік Філатова В.Г.
Просимо ознайомитися з завданнями для поступаючих у 5-ті класи гімназії у розділі "Конкурсне приймання"
У гімназії реалізується інноваційний проект на основі дистанційного навчання “Міжнародна педагогічна майстерня обміну новітніми технологіями навчання англійської мови”

/Files/images/2014-2015/Синельникова.jpg

Створено міжнародну педагогічну майстерню за участю вчителів англійської мови США (Хантсвіл, Алабама), Індії (Бхопал), України (Харків), яка сприяє залученню вчителів української школи на застосування креативних методик шляхом вивчення світових підходів до викладання іноземних мов

Учитель англійської мови Синельникова В.В. взяла участь у дистанційному курсі Primary ETTO. під керівництвом методиста Британської Ради О.Шаленка

/Files/images/НОВЕ/DSC01223.JPG

/Files/images/НОВЕ/DSC01228.JPG

Кiлькiсть переглядiв: 9