• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Міжнародне співробітництво

Міжнародна співпраця: традиції, пріоритети

Бажаючи розвивати культурні зв’язки між Україною, європейськими країнами та США, щорічно за програмою молодіжних обмінів кращі учні Харківської гімназії № 6 «Маріїнська гімназія» навчаються за кордоном. Гімназія має тісні стосунки з багатьма іноземними навчальними закладами:

Manasha High School, м. Менеша, Вісконсін, США

Perry Country High School,

Frendship High School, м. Волфорс, США

Erescent Valley High School, м. Корвалліс, США

La Fayette High School, м. Лафаєт, США

Mother of Mersy High School, м. Цінціннаті, США

Seven Hills School, м. Цінціннаті, США

Shrewsbury High School, м. Шрузбері, Велика Британія

Zinndorf das Gimnasium, м. Ціндорф, Німеччина

Технологічний ліцей, м. Торунь, Польща

Columbia International College, Канада

Smith College, Northapton, США

Trinity College, Hartford, Велика Британія

Lycee Alain Colas, м. Невер, Франція

Мовна практика сприяє становленню освітніх траєкторій учнів, розширює фонові знання школярів. Відбуваєтьсяся позитивний процес спілкування в контексті «діалогу культур».

Програма «Акт на підтримку свободи» надає гімназистам можливість ознайомитися з традиціями і культурою Сполучених Штатів Америки. Гімназисти навчаються цінувати та розуміти іншу культуру, отримують можливість для особистого росту та набуття незалежності, а також стають більш підготовленими до мінливого та дедалі більш взаємозв’язаного світу.

/Files/images/флекс.jpg

Результатом багаторічних обмінів є всесвітнє визнання їхнього позитивного впливу не лише на відносини між країнами та їх народами, але й на життя учасників обміну.

Відповідно до угоди між Україною та Німеччиною в Харківській гімназії № 6 «Маріїнська гімназія» викладається курс «Мовного диплому». Німецький мовний диплом (DSD) – це диплом, що видається школярам за кордоном конференцією міністрів освіти ФРН з 1972 р. Підставою для цього є відвідування однієї з акредитованих DSD-шкіл і вирішення завдань мовного іспиту.

/Files/images/deutsches-Sprachdiplom.jpg

Іспит складається з письмової та усної частин. Письмова частина складається з аудіювання та тесту на розуміння прочитаного, а також твору. Письмові роботи перевіряються й оцінюються в Німеччині. На усній частині гімназист повинен продемонструвати вміння вести монолог або діалог на високому рівні як з підготовкою, так і без неї. Ця частина іспиту проходить під керівництвом учителя з Німеччини.

Заняття з мовного диплому проходить у відібраних для цього школах. Підготовка до іспиту і сам іспит інтегровані у звичайні заняття з німецької мови. Солідні знання німецької мови – основні передумови для успішного складання іспиту. Однак, заняття з німецької мови в DSD- школі — це більше, ніж підготовка до іспиту. Гімназисти вчаться методам розуміння та передачі змісту тексту, особливостям письмової та усної аргументації і дискусії, сучасним технікам презентації, упевнено почувати себе в різних комунікативних ситуаціях, самостійно збирати і аналізувати інформацію на задану тему та виступати з рефератом.

З 2002 року у рамках ініціативи «Школи: партнери майбутнього» завдяки додатковим освітнім заходам проводиться підвищення кваліфікації вчителів. Ініціатива розвиває компетенції молодих людей до подальшого навчання та професійної діяльності.

У 2016 році за результатами конкурсу мотиваційних листів учениці гімназії стали учасницями проекту «Підтримка молоді як імпульс для зміцнення демократії та громадянського суспільства в Україні» за підтримки Міністерства закордонних справ Німеччини. Високий рівень володіння німецькою мовою допоміг зняти мовні бар’єри під час зустрічі з депутатами Європарламенту та Бундестагу, а також з представниками громадянського суспільства. Участь у проекті стала ще одним кроком у формуванні індивідуальних освітніх траєкторій старшокласниць.

Завдяки партнерським відносинам між містами-побратимами Брно (Чеська Республіка), Гьйор, Ганновер (Німеччина) та Ювяскюля (Фінляндія) гімназисти провели цікаві зустрічі зі своїми однолітками у «Літньому таборі мистецтв» м. Познань (Польща).

З 2010 року гімназисти запрошуються на лінгвістичну практику до ліцею комунікації Алан Кола м. Невер, Франція. Наші учні гідно представляють Україну, Слобожанщину та Маріїнку. Вони мають можливість ознайомитись з культурною спадщиною та традиціями Бургундії.

Упродовж двох тижнів гімназисти відвідують обов’язкові предмети, а також курси за вибором. Навчальний матеріал опрацьовують у групах на уроках, виконують домашні завдання. Рівень володіння англійською та французькою мовами дозволяє почувати себе вільно, розкуто, впевнено, не боятися неправильної відповіді. Це мотивує до навчання, обміну думками, спільного розгляду проблем, крім того відбувається «занурення» у мову. По закінченню навчання гімназисти проходять тестування.

/Files/images/лінгв.практ.JPG

Лінгвістична практика — це не тільки уроки. Спілкування з однолітками, цікаві зустрічі, екскурсії до визначних місць, відвідування найвідоміших музеїв розширює світогляд і формує індивідуальні освітні траєкторії гімназистів

У 2006 році в гімназії було створено євроклуб «School. Europe. World». Клуб є однією з перспективних форм реалізації європейської тематики в гімназії та зацікавленості молоді для спільних рішень проблем у світі.

/Files/images/евроклуб copy (1).jpg

Метою євроклубу є

поширення серед учнівської молоді відомостей про країни та народи Європейського Союзу та їхню культуру, історію, взаємовідносини;

роз’яснення важливості європейської інтеграції України для її соціально-економічного та культурного розвитку;

сприяння створенню в молодіжному середовищі атмосфери поваги до європейських цінностей демократії та толерантності;

виховання у гімназистів здібностей до відкритого висловлювання своїх думок та діалогу.

Діяльність євроклубу допомагає сформувати індивідуальні освітні траєкторії гімназистів, створює умови для їхньої більшої соціалізації та самореалізації, поширення світогляду та залучення до контексту європейської культури.

Без сумніву, володіння іноземними мовами прискорює процес інтеграції до європейської спільноти, допомагає налагоджувати контакти з молодіжними організаціями міст-побратимів європейських країн.

Євроклуб «School. Europe. World» бере участь у міських форумах, європейських і міжнародних молодіжних проектах. Найпершим заходом клубу була зустріч з польськими студентами в рамках круглого столу «Інтеграція Польщі в ЄС. Досвід».

Євроклубівці Маріїнки – учасники міських форумів шкільних євроклубів Харкова з питань сучасних підходів до організації діяльності учнівського самоврядування в умовах інтеграції до європейського освітнього простору

У 2008 році відбулася зустріч з нащадком колишнього директора Маріїнської гімназії Марком-Крістіаном Медішем, який проживає в США. Робота клубу продовжується і влітку. Традиційно клубівці працюють у «АВС Саmр» з волонтерами Корпусу Миру США.

Клуб підтримує та розвиває давні зв’язки з європейськими країнами. У рамках міжнародного співробітництва шкільного Євроклуба було проведено зустрічі старшокласників із представниками Ізраїльського культурного центру. Учні більше дізналися про культуру, традиції, звичаї та систему освіти Ізраїля. Гімназисти 6-7-х класів ведуть активне листування зі школярами гімназії ім. Коперника м. Баргтехайде, земля Шлезвіг-Хольштейн (Німеччина), а старшокласники – з однолітками ліцею комунікації Алан Кола м. Невер (Франція).

Члени шкільного євроклубу відвідують навчально-пізнавальні екскурсії у європейських країнах, а учні, які навчаються у Великій Британії, Німеччині, Франції, Польщі, завжди в контакті в режимі online та готують презентації про їхнє перебування в країнах ЄС.

План роботи євроклубу «School. Europe. World.» охоплює інформаційні екскурси, тренінги, дискусії, конкурси, які сприяють формуванню освітніх траєкторій і європейської свідомості гімназистів: «Музика, яку слухає молодь Європи», «Я – європеєць», «Вікно в Європу», «Чи знаю я Європу?», «Європейські цінності та українська молодь», «Країни Євросоюзу. Актуальна інформація про ЄС».

Кiлькiсть переглядiв: 61