Методична тема психологічної служби району - "Мотивація як визначальний фактор організації навчальної діяльності учнів та вихованців в умовах соціалізації".
Методична тема ХГ № 6 "МГ" – «Формування компетентностей особистості шляхом реалізації діяльнісного підходу та використання інноваційних освітніх технологій ».
Педагогічна проблема ХГ № 6 "МГ" – «Система роботи гімназії з розвитку творчої особистості. Жіноча освіта в гімназії».
Харківська гімназія № 6 "Маріїнська гімназія" задіяна в експериментальній діяльності (регіональний рівень) за напрямком "Науково-методичні засади впровадження медіаосвіти в систему навчально-виховної роботи навчальних закладів Харківської області".
Тема самоосвіти соціального педагога: "Роль соціального педагога в організації навчально-виховного процесу у гімназії та у співпраці родини та школи".
Згідно з методичною темою району та гімназії основною метою діяльності психологічної служби Харківської гімназії № 6 "МГ" є здійснення психологічного супроводу всіх учасників навчально-виховного процесу з метою успішної соціалізації учнів та соціально-психологічне забезпечення діяльності гімназії з обдарованими дітьми з урахуванням гендерних аспектів навчання у гімназії.
Мета: забезпечення соціально-педагогічного патронажу дітей та молоді в системі освіти, сприяння взаємодії гімназії, сім'ї, служб у справах неповнолітніх.
У системі діяльності соціального педагога виділяються такі напрями роботи:
Діагностичний напрямок
Молодша школа
Мета: виявлення особливостей соціального та особистісного розвитку учнів з урахуванням здоров'язберігаючих технологій.
Задачі:
- визначити рівень соціальної адаптації;
- виявити дітей ”групи ризику”;
- визначити особливості сімейного виховання учнів.
Основна школа
Мета: визначення соціальних перемінних, які впливають на особистісний та соціальний розвиток учнів з урахуванням здоров'язберігаючих технологій.
Задачі:
- аналізувати вподобання учнів з метою профорієнтації.
Старша школа
Мета: індивідуальне та групове діагностування учнів, соціально-педагогічне спостереження умов навчання та виховання, визначення соціальної готовності до життя з урахуванням здоров'язберігаючих технологій.
Задачі:
- виявити професійні нахили учнів.
Робота з батьками
Мета: визначення проблем сім'ї та сімейного виховання.
Задачі:
- вивчити соціально-педагогічну атмосферу в сім'ї;
- аналізувати сімейне виховання;
- визначити соціальний статус сім'ї.
Прогностичний напрямок
Мета: попередження негативних та розвиток позитивних сторін соціальної ситуації, що впливає на розвиток особистості чи групи.
Задачі:
- виявити соціальні елементи, які впливають на розвиток особистості чи групи;
- здійснити соціально-педагогічний супровід інклюзивної освіти.
Консультативний напрямок
Мета: надання практичної допомоги всім учасникам педагогічного процесу в галузі соціальної підтримки учнів.
Задачі:
- організувати групові та індивідуальні консультації для дітей, батьків, педагогів, адміністрації.
Захисний напрямок
Мета: захист прав дітей та підлітків
Задачі:
- надавати допомогу та контролювати дотримання норм охорони прав дітей та підлітків;
- надання звітної документації до відповідних державних та громадських організацій;
- здійснювати профілактику ксенофобії, расової нерівності;
- здійснювати профілактику торгівлі людьми.
Профілактичний напрямок
Мета: попередження асоціального розвитку всіх учасників навчально-виховного процесу.
Задачі:
- виконувати соціально-значимі норми правил поведінки та попередження асоціальності всіх учасників навчально-виховного процесу;
- здійснювати соціально-психологічний супровід дітей трудових мігрантів;
- здійснювати профілактику ВІЛ-СНІДу та табакокуріння.
Соціально-перетворювальний напрямок
Мета: надання соціально-педагогічних послуг для соцільного перетворення всіх учасників навчально-виховного процесу
Задачі:
- допомагати позитивній соціалізації всіх учасників навчально-виховного процесу.
Організаційно-методичний напрямок
Мета: оформлення потрібної документації, професійний та особистісний розвиток
Задачі:
- структурувати діяльність соціального педагога (планування);
- підвищувати професійний рівень;
- розробити методичні рекомендації;
- підготуватися до практичних занять;
- надання звітної документації до відповідних державних та громадських організацій.
• здійснення соціально-педагогічного супроводу дітей – сиріт, дітей під опікою, дітей, які знаходяться в складних умовах проживання, дітей – напівсиріт, дітей з неповних сімей, дітей – інвалідів, дітей, які проживають в сім'ях групи ризику, дітей з багатодітних сімей, учнів, які стоять на внутрішкільному обліку, дітей, схильних до правопорушень та тих, що перебувають на обліку в ССД і КМСД;
• організація просвітницької роботи для батьків (осіб, що її замінюють) з питань організації виховного процесу;
• організація необхідної консультативної соціально-психологічної допомоги дітям, підліткам, які потребують піклування і підтримки (діти з обмеженими фізичними можливостями, сироти, напівсироти, діти-інваліди);
• організація соціально-психологічного обстеження, надання консультативної допомоги дітям та батькам з багатодітних, неповних, неблагонадійних та інших проблемних сімей;
• організація профілактичної роботи з попередження девіантної поведінки;
• профілактика правопорушень неповнолітніх, дитячого побутового, дорожньо-транспортного травматизму;
• сприяння здійсненню профілактики злочинності, алкоголізму і наркоманії, інших шкідливих звичок серед підлітків.
Мета: підвищення фахового рівня соціального педагога.
Завдання:
- брати участь у районних, міських, обласних конференціях, семінарах, тренінгах, спецкурсах.
Соціальний педагог протягом навчального року забезпечує учнів пільговими проїзними квитками в міському наземному електротранспорті.